Share |

Circulaţia pe E85 va fi deviată pe un pod de pontoane, construit de Armată

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Buzău a aprobat în cadrul unei ședințe extraordinare, care a avut loc joi dimineață, solicitarea către Ministerul Apărării Naționale privind montarea și întreținerea unui pod de pontoane de trafic greu peste râul Buzău pentru preluarea traficului de pe DN2 E85 şi DJ 203K în perioada reparațiilor care urmează a fi efectuate la podul metalic de la Mărăcineni. Podul de pontoane capabil să suporte o sarcină maximă de 45 tone ar urma să fie amplasat în comuna Mărăcineni, în continuarea străzii Albanopol, pe vechiul amplasament ce s-a mai folosit în acelaşi scop în anul 2005. De asemenea, în scopul fluidizării traficului pe drumul care leagă Capitala de Moldova, va fi amenajat un sens giratoriu la Gura Câlnău, pentru a permite accesul mai uşor al maşinilor care vin dinspre Vadu Paşii.

Podul de pontoane va fi realizat de unitatea militară de geniu, care are baza chiar la Mărăcineni. Câteva zile ar dura montarea lui şi va face legătura între Şoseaua de Centură şi DJ203K, în dreptul Poliţiei Mărăcineni, existând drumuri de acces în stare foarte bună până la ambele capete ale podului. În acelaşi loc a fost pod de pontoane şi în 2005, după ce o viitură a distrus parţial podul peste râul Buzău.

De asemenea, Instituţia Prefectului - Judeţul Buzău vă aduce la cunoştinţă că, urmare a unor discuţii purtate astăzi cu privire la soluţiile de fluidizare a traficului în municipiul Buzău, comuna Mărăcineni şi pe cele două drumuri menţionate mai sus, CNAIR şi-a însuşit toate propunerile formulate de Secţia de Drumuri Naţionale Buzău şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Buzău - Serviciul Rutier privind semaforizarea şi semnalizarea corespunzătoare a zonelor adiacente celor două capete ale podului de la Mărăcineni, precum şi dirijarea şoferilor aflaţi în tranzit între Bucureşti şi Moldova pe varianta ocolitoare a municipiului Buzău, aceste propuneri fiind incluse printre condiţiile necesare obţinerii avizului de închidere a podului metalic în vederea demarării lucrărilor de reparaţii, estimate să dureze aproximativ 4 luni.

Podul metalic de la Mărăcineni, construit în 1932, se află, de mai mulţi ani, într-o avansată stare de degradare. Porţiune din Drumul European 85, cea mai importantă conexiune rutieră între Muntenia şi Moldova, podul a fost avariat grav la inundaţiile din vara anului 2005, şi în consecinţă a fost partial demolat şi reconstruit până în luna noiembrie a aceluiaşi an.

No votes yet