CULTURĂFără categorie

Senatorul liberal, Vlad Pufu: „Nu poți pune lacăt locului unde s-a născut România modernă”

Senatorul PNL, Vlad Pufu, consideră că reformarea televiziunii publice reprezintă soluția potrivită, nicidecum desființarea, deoarece „nu poți pune lacăt locului unde s-a născut România modernă”.

Vlad Pufu a fost una din primele voci care au luat atitudine în scandalul momentului, declanșat de programul difuzat în noaptea de Revelion de Televiziunea Națională, cu glume fără perdea și comentariile acide pe marginea pandemiei și a purtării măștilor de protecție. 

Senatorul liberal argumentează pe larg, într-o postare pe Facebook, necesitatea de a fi reformată TVR.

„De la ce plecam cu reforma TVR

Câteva considerații personale despre reforma TVR. Pentru că televiziunea publică se poate doar reforma și nu desființa, așa cum am auzit cateva puncte de vedere, zilele acestea.

Nu poți pune lacăt locului unde s-a născut România modernă. Dacă nu ar fi existat, astăzi nu mai eram în UE și în NATO. Televiziunea lui Amza, lui Toma Caragiu și a atâtor generații întregi de oameni care și-au pus amprenta pe fibra acestei națiuni trebuie să rămână în picioare. Istoria nu se poate transfera!”

Experiența de aproape 30 de ani în antreprenoriatul media îl ajută pe Vlad Pufu să aibă viziune și soluții în această problemă, iar în calitate de membru al Comisiei pentru Cultura si Media din Senat a gândit un plan de revenire a televiziunii publice în preferințele telespectatorilor

„Avem tot la îndemână pentru a-i reda demnitatea și a o ajuta să recâștige încrederea telespectatorilor: voința, posibilitatea de a legifera, știința de a o face credibilă din nou. Ca membru in Comisia pentru Cultura si Media din Senat am să detaliez punctul meu de vedere.

Dupa plecarea actualei conduceri, urmeaza delegarea unui management interimar pe o perioadă scurtă, cu două obiective:

1. Asigurarea bunei functionări;

2. Pregătirea necesară pentru organizarea unui concurs de proiecte deschis și transparent în vederea recrutării unui management cu experiență în industria audiovizualului.

Consensul în abordarea direcției pe care dorim să o dăm televiziunii naționale este deosebit de important . Revin și întreb: ce fel de produs media ne dorim? Cele două targeturi sunt pe un total contrasens.

Nu poți, într-o intersecție, să o iei și la stânga, și la dreapta!

a) O televiziune al cărui principal indicator de apreciere să fie ratingul, adică audiența? Daca da, atunci, ca televiziune comercială, va fi concurentă directă cu celelalte televiziuni comerciale. Cum am avut Garcea, vom avea și Vulpița!

b) O televiziune națională, cu rol educativ-cultural în societatea românească? Atunci se va pune un accent mult mai pregnant pe publicistică, producții proprii, documentare, etc. Ne demonstraza zilnic canalele de nisa tematice, cat de urmarite sunt productiile abordate cu fantezie jurnalistica. Ma rog, discutia e mult mai ampla….În situația aceasta, nu mai este chiar atât de important ratingul în aprecierea prestației managementului, ci calitatea conținutului. TVR are forța, oamenii, logistica necesare pentru a reveni la statutul său public.

În paralel, este necesară constituirea unei subcomisii parlamentare reunite, cu membri din cadrul celor două comisii de Arta, Media si Cultura. Scopul subcomisiei să aibă ca finalitate elaborarea unui raport, într-un termen rezonabil, cu trei puncte de analiză:

1. Cum a ajuns TVR, în 30 de ani, de la un rating uriaș la Cenușăreasa audiovizualului românesc;(n.b. –cunoaștem deja răspunsul, dar va trebui să-l scriem, să-l conștientizăm si să nu-l repetăm)

2. Initierea discuțiilor cu toți factorii implicați: sindicate, etc;3. Fixarea obiectivelor, targetarea, poziționarea viitoare a TVR. Mai precis…pe care dintre punctele de mai sus stabilim să ne axăm.

Concluziile raportului vor reprezenta un prim punct de plecare în angajarea sarcinilor pentru viitoarea conducere a televiziunii publice.

In maximum 4 ani , TVR trebuie să devină Naționala audiovizualului românesc, să își recâștige prestanța și autoritatea pierdute în ultimii ani!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button