Profesori buzoieni prezenți la cursuri în Florența, Italia
Programul de Acreditare Erasmus+, 2021-2027, lansat în aprilie 2021 desfașurat de Școala Gimnazială ”George Emil Palade” Buzău continuă seria de formare a cadrelor didactice cu participarea la cursul de formare ”Student-Centered Classroom: Teachers as Promoters of Active Learning”. La acest curs desfășurat la Florența, Italia vor participa în prima săptămână a lunii mai două cadre didactice din școală, prof înv primar Marilena Popa și prof Anca Codreanu.
Cursul este ținut de formatori de profesori la Europass Teacher Academy cu masterat în studii europene și diplomă în relații internaționale, certificați IELTS (International English Language Testing System) și TEFL (Teaching English as a Foreign Language). El a fost creat pentru profesorii care doresc să învețe mai multe despre gestionarea unei săli de clasă eficiente și actualizate, care încurajează participarea și învățarea implicată folosind cele mai recente tehnici.
Prin activități interactive, participanții vor învăța cum să promoveze un mediu de învățare centrat pe elev. Metodele centrate pe elev s-au dovedit a fi superioare abordării tradiționale a educației centrate pe profesor. Metodele centrate pe elev susțin atât autonomia, cât și cooperarea elevilor. De asemenea, facilitează memoria pe termen scurt și lung, gândirea critică, abilitățile de rezolvare a problemelor, încrederea în sine și motivația.
Profesorii participanți nu numai că vor dobândi mai multe cunoștințe despre abordările centrate pe elev, dar vor putea, de asemenea, să plece cu idei despre soluții practice și inovatoare de aplicat în sălile de clasă.
Cursul pune accent pe alegerea soluțiilor practice pentru a încuraja elevii să rezolve probleme, să formuleze întrebări complexe, să dezbată, să explice și să facă brainstorming în timpul orei, gestionarea și evaluarea muncii în echipă în timp ce studenții sunt implicați în proiecte de cooperare și în sarcini de rezolvare a problemelor, sprijinirea elevii în a face față provocărilor și în a învăța prin practică, dar și pe cunoștințe teoretice și abilități practice despre noi metode, cum ar fi: Clasa inversată, Învățare bazată pe proiecte, Învățare bazată pe probleme, Instruire bazată pe cazuri, Învățare prin descoperire.