ADMINISTRAȚIE

Bulevardul Unirii intră în reabilitare și modernizare

Peste două săptămâni, bulevardul Unirii se va transforma în şantier iar circulaţia auto şi pietonală va fi extrem de dificilă.  

Primul tronson care va intra în lucru este cel situat între podul Mărăcineni şi giratoriul cu avion. Taficul auto se va desfăşura pe câte un sens de mers pe jumătate din bulevard, cu restricţii de circulaţie.

Totul are la bază un proiect a cărui valoare este de peste 88 de milioane de lei, accesați prin fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, AXA PRIORITARĂ 4.

Proiectul inițiat de Primăria Buzău își propune reabilitarea rutieră completă a acestor trei artere principale pe care vor putea circula, în siguranță, pe coridoare separate, mijloacele de transport în comun, autoturismele, în timp ce bicicliști vor avea piste exclusive, prevăzute iluminat cu LED.

”Prin acest proiect, se propune reabilitarea infrastructurii rutiere pe cele trei străzi din municipiul Buzău (Bulevardul Unirii, Str. Transilvaniei, și Aleea Industriei), cu delimitarea fizică a benzilor de transport public acolo unde geometria străzii permite, reabilitarea trotuarelor, crearea de piste pentru bicicliști (inclusiv iluminatul exclusiv al acestora), amenajarea spațiilor verzi, irigarea acestora cât și dotarea cu mobilier urban și sistem de canalizație pentru curenți slabi. Suprafața construită a proiectului este de 279.510,00 mp (cuprinde suprafața totală a carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete și a spațiilor verzi ce se vor amenaja)”, se arată în proiect.

Odată cu reabilitarea părții carosabile și trotuarele din zona Bulevardului Unirii vor fi reabilitate, iar în cadrul lățimii lor să fie realizate piste dedicate exclusiv bicicliștilor, câte o pistă de biciclete pe fiecare.

Odată cu finalizarea străzii Transilvania, o parte dintre echipele care lucrează acolo se vor muta pe noul şantier şi vor începe lucrul la reabilitarea şi modernizarea celui mai mare bulevard din oraş.   Traficul auto va fi restricţionat în zona de şantier iar sensurile de mers vor fi separate.  

Şantierul va fi foarte complex pentru că se va lucra simultan, atât la carosabil, cât şi la trotuare şi la utilităţi.  

O soluţie extremă pentru ca şantierul să funcţioneze la cote maxime şi traficul auto să se desfăşoare fluent, ar fi devierea parţială a circulaţiei auto pe şoseaua de centură.  

Deoarece reabilitarea bulevardului Unirii necesită doar frezarea carosabilului şi turnarea a două straturi de asfalt, se speră ca lucrările pe segmentul dintre podul Mărăcineni şi giratoriul cu avion să se desfăşoare în ritm alert, fără blocaje rutiere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button