Dascăli ai Școlii „George Emil Palade” prezenți la Florența pentru un schimb de experiență, în cadrul proiectului Erasmus (FOTO)

Patru cadre didactice ale Școlii „George Emil Palade”, din Buzău – Vasile Mihaela, Toma Cătălina Mihaela, Rînciog Alina Grațiela și Barbu Georgeta – au participat în perioada 4 – 8 aprilie, la cursul de formare profesională „Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies”, organizat la Florența, în cadrul proiectului Erasmus+.
Furnizorul cursului a fost Europass Theacher Academy, trainer Roberta Begliomini.
Activitățile de formare s-au derulat pe parcursul a 5 zile și, pe lângă aspectele teoretice prezentate au cuprins și activități specifice schimbului de exemple de bună practică pentru cadrele didactice participante.
Cursul a debutat cu prezentarea programului și a regulilor de respectat pe parcursul derulării activităților.
În prima parte a zilei, exercițiu– joc de prezentare a cursanților din cele 7 țări participante. A urmat vizionarea videoclipurilor de prezentare a școlilor din care aceștia provin- partea I.
Tema zilei- managementul clasei, confruntarea și rezolvarea problemelor apărute la nivelul colectivelor de elevi. Activitatea s-a desfășurat pe grupe, prilej de realizare a unui valoros schimb de exemple de bună practică.
A doua zi, s-a continuat vizionarea videoclipurilor de prezentare a școlilor. Pentru stabilirea stilurilor de învățare ale elevilor, discuția a pornit de la un articol al cunoscutei profesoare Judie Haynes, în care este prezentat fiecare stil de învățare, precum și metodele pe care le putem aborda în învățare pentru fiecare stil în parte.
O provocare pentru cursanți a fost identificarea diferențelor dintre rolurile pe care le poate îndeplini un dascăl (mentor, ghid, facilitator sau coach).
Cea de-a treia zi a mobilității a fost dedicată prezentării modalităților practice de abordare a metodei Flipped Classroom (Clasa inversată sau Clasa în oglindă).
Pornind de la faptul că aproape toți elevii utilizează cu ușurință internetul, s-a ajuns la concluzia că ei sunt capabili să preia controlul asupra procesului de învățare prin studierea materialelor de curs în afara clasei, folosind lecturi, cursuri video pre-înregistrate sau emisiuni de cercetare, urmând ca în clasă, îndrumat de profesor și interacționând cu colegii, să își clarifice neînțelegerile și să pună în practică informațiile dobândite.
Activitățile abordate pe grupe s-au finalizat cu prezentarea opiniilor cursanților PRO sau CONTRA utilizării acestei metode.
Cea de-a patra zi a fost un prilej pentru împărtășirea experienței pe care cadrele didactice au acumulat-o în perioada pandemiei, privind utilizarea instrumentelor digitale.
Cursanții au avut prilejul să descopere noi table colaborative ce pot fi folosite în activitatea online, platforme gratuite pentru crearea de teste, instrumente de creare de conținut, dar și platforme pentru jocuri.
În cea de-a cincea zi, tematica abordată a fost TBL(Task Based Learning-Învățarea bazată pe sarcini) și PBL(Project Based Learning-Învățarea bazată pe proiect).
De asemenea, s-a pus în discuție și problematica evaluării, cu accent pe modalități de oferire a feed-back-ului.
Cursul s-a încheiat cu festivitatea de decernare a unui certificat care atestă calificarea participanților în utilizarea de noi tehnologii și strategii privind managementul clasei de elevi.
Videoclipurile cu aspecte din derularea cursului vor fi postate pe canalul Youtube, pe site-ul proiectului, dar și al școlii .








