Timpul de așteptare, maxim 3 minute pentru serviciile de Call Center
Oamenii au nevoie de servicii de calitate, să-și rezolve cu rapiditate problemele, și au nevoie de respect în relația cu furnizorii.
Pentru mulți consumatori, serviciul de asistență pentru clienți, indiferent de firma cărora li se adresează, înseamnă nervi și timp pierdut la telefon. Oamenii sunt nevoiți, uneori, să aștepte zeci de minute ori chiar ore pentru a fi preluați de un operator uman, cărora să le reclame problema cu care se confruntă. În plus, multe persoane, în special cele vârstnice, nu au posibilitatea de a folosi alte soluții, cum sunt cele online.
Pentru a veni în sprijinul oamenilor și a reduce timpii de așteptare pe care cu toții îi întâmpinăm atunci când avem o problemă cu o societate furnizoare de servicii publice, deputatul PNL de Buzău, Gabriel Avrămescu, intenționează să inițieze un proiect de lege prin care consumatorilor să li se ofere alternativa de a discuta încă de la început cu un operator uman. Inițiativa urmărește reducerea perioadei de așteptare prin oferirea posibilității de a discuta rapid cu o persoană fizică, nu după zeci de minute sau chiar ore de așteptare.
“Voi avea o inițiativă legislativă care să contribuie la reducerea timpilor de așteptare la call center-uri și la rezolvarea mai rapidă a problemelor oamenilor prin oferirea alternativei de a discuta încă de la începutul apelului cu un operator uman. Astfel, timpii de așteptare ar urma să fie de maxim 3 minute. Consumatorii vor avea încă de la început posibilitatea fie de a parcurge pașii digitali, fie de a fi transferați la o persoană reală, cu pregătire de specialitate, cu care să relaționeze direct. Când suni la call center-ul unui furnizor vrei să-ti rezolvi problema cu rapiditate, nu să stai să astepti toate mesajele înregistrate. Oamenii în vârstă din mediul rural nu pot folosi tableta, nu au posibilitate să-și facă singuri conturi pe toate site-urile furnizorilor. Oamenii au nevoie de comunicare directă. E inadmisibil să aștepți zeci de minute în telefon pentru a fi preluat, în sfârșit, de un operator”, a declarat deputatul PNL, Gabriel Avrămescu.
Conform parlamentarului liberal, inițiativa legislativă ar urma să vizeze toate companiile publice și private care, indiferent de mărime, furnizează servicii către populație, dar și către instituțiile publice.