Campanie antidrog, inițiată de Consiliul Județean Buzău
Aleșii județeni au aprobat desfășurarea de către Consiliul Județean Buzău a unei Campanii Antidrog în parteneriat cu Autoritatea Teritorială de Ordine Publică, autorități și instituții publice precum și cu reprezentanți ai societății civile și mass – media.
Problematica consumului de droguri a căpătat amploare în ultima perioadă, din cauza creșterii constante a numărului consumatorilor. Cea mai recentă statistică privind consumul de droguri în România arată că, în anul 2021, aproape 17% dintre cei cu vârste cuprinse între 15 și 34 de ani consumaseră cel puțin un tip de drog, un procent aflat în continuă creștere în ultimii ani.
În acest context, Consiliul Județean Buzău a decis să inițieze o campanie antidrog, ce se va derula în perioada 2023-2025, având la bază principii precum prevenția și îndrumarea.
La ultima ședință ordinară, aleșii județeni au aprobat achiziționarea de către Consiliul Județean Buzău a unui prim set de materiale necesare derulării campaniei: două aparate drug test, 100 bucăți teste rapide, două seturi ochelari VR – simulare droguri, un laptop și două videoproiectoare portabile care vor fi puse la dispoziție, pe bază de contract de comodat, Inspectoratului Județean de Poliție Buzău și Inspectoratului de Jandarmi Județul Buzău în scopul utilizării în acțiuni pentru prevenirea și combaterea consumului de droguri de elevi, tineri și conducători auto.
„Ca autorități publice locale, trebuie să ne implicăm împreună cu părinții, dascălii sau mentorii copiilor noștri să identificăm soluții pentru stoparea interesului pentru consumul de droguri precum și soluții de reabilitare a celor deja afectați.
Prin proiectul de hotărâre, vă propun să lansăm o Campanie de prevenire și depistare a consumului de droguri atât printre elevi, tineri dar și adulți. În această Campanie vom atrage ca parteneri atât instituțiile publice abilitate cât și organizații neguvernamentale și mass – media.”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
De asemenea, la nivelul Consiliului Județean Buzău s-a constituit un grup de lucru pentru elaborarea, organizarea și monitorizarea derulării activităților din planurile de acțiune, cu următoare componență:
- Pitiș Cornel – președinte Autoritatea Teritorială de Ordine Publică;
- Dobrescu Ana – Maria – Șef Serviciu Promovarea și Dezvoltarea Turismului, a Imaginii Județului, Cooperare Internațională și Mass-Media;
- Oprea Marian – Șef birou Direcția Juridică și Administrație Publică Locală;
- Sava Ion-Dan – consilier juridic Direcția Juridică și Administrație Publică Locală;
- Lungu Marcel – consilier Direcția Juridică și Administrație Publică Locală;
- Aldea Cristian – consilier Direcția Juridică și Administrație Publică Locală.
Planurile de acțiune anuale vor fi elaborate luând în considerare resursele bugetului propriu al județului Buzău, evaluarea situației la nivelul județului Buzău și, foarte important, identificarea unor măsuri și acțiuni active și cu impact.