O investiție din perioada pandemiei va fi continuată de Consiliul Județean
Consilierii judeţeni au fost de acord, în şedinţa ordinară a lunii iulie, cu proiectul de hotărâre înaintat de preşedintele Petre Emanoil Neagu prin care era autorizată actualizarea costurilor la un proiect de investiţii la Spitalul Judeţean de Urgenţă, lucrările fiind începute încă din perioada pandemiei cauzate de Covid-19. La acel moment, Consiliul Judeţean accesase o finanţare europeană în cadrul unui program distinct, care permitea investiţii pentru structurile care utilizează fluide medicale pentru desfășurarea actului medical terapeutic și din structurile mari consumatoare de energie electrică la nivelul spitalelor publice din sistemul sanitar de stat.
La şedinţa din 29 iulie, a.c., consilierii judeţeni au fost de acord cu modificarea bugetului cheltuielilor eligibile în cadrul proiectului mare, astfel că o cheltuială aferentă unui studiu de specialitate, operaţiune necesară accesării celei de-a doua etape a investiţiei, a devenit neeligibilă, adică sumele respective vor fi asigurate de la bugetul statului sau de la bugetul propriu al judeţului. Este vorba despre suma de 11.900 lei, iar ordonatorul de credite a fost informat în acest sens, printr-o scrisoare de clarificare, de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Forma actualizată a bugetului total al proiectului „Consolidarea infrastructurii medicale de la nivelul Spitalului Județean de Urgență Buzău, în contextul pandemiei cauzate de COVID-19” (etapa I + etapa II) este în valoare de 10.239.298,47 lei inclusiv TVA, din care cheltuielile asumate de Consiliul Judeţean, în calitate de ordonator de credite, este de 3.129.316,62 lei inclusiv TVA. De asemenea, au fost statuate şi aprobate cheltuielile aferente etapei a doua, pentru continuarea investiţiilor la structurile care utilizează fluide medicale, pentru desfăşurarea actului medical terapeutic şi la structurile mari consumatoare de energie electrică.
Judeţul Buzău, prin Consiliul Judeţean, şi-a asumat şi responsabilităţile financiare pentru cheltuielile neeligibile ale proiectului, precum şi cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului, pentru ca lucrările să fie executate în condiţii optime.